Curs Business Analyst
Despre ce este vorba?
Cursul de business analyst pe care îl propun este unul de nivel începător, prin care vom parcurge împreună cei mai importanți pași în vederea înțelegerii conceptelor cheie și a rolului business analyst-ului în cadrul unei companii. Totodată, vom discuta despre activitățile diversificate pe care acesta le întreprinde pe parcursul etapelor unui proiect, despre tehnicile cele mai uzitate și tool-urile dedicate.
Cursul va avea o componentă practică pregnantă (75%), fie că se va materializa prin activități practice individuale, fie prin cele de echipă; fără a omite partea teoretică (25%). Cursul va oferi experiența completă a primului proiect în rolul de business analyst, ultima sesiune fiind chiar cea în care vom asista la prezentarea proiectelor de echipă și la pregătirea interviului.
Gândire critică
Atenție pentru detalii
Bun negociator
Abilități de leader
Ce înveți?
Sesiunea 1 – Introducere in Business Analysis
– Noțiuni despre: proiect, faze de proiect, Business Analyst & Business Analyst
Sesiunea 2 – Need Assessment
– Conceptele de bază pentru realizarea “Need Assessment”
Sesiunea 3 – Planificarea cerințelor
– Sfera de planificare a cerințelor
– Planificarea abordării analizei afacerii (analiza părților interesate, managementul riscului)
Sesiunea 4 – Analiza cerințelor
-Tehnici (modele de proces și notații)
Sesiunea 5 – Managementul Cerințelor
– Prioritizarea cerințelor, verificarea și validarea, aprobarea
– Tehnici și instrumente
Sesiunea 6 – Trasabilitate și monitorizare
– Tehnici și instrumente
Sesiunea 7 – Evaluarea cerințelor
– Tehnici
Sesiunea 8 – Evaluarea soluțiilor
– Evaluarea limitărilor și acțiuni recomandate
Sesiunea 9 – Metodologii de Project Management
– Kanban și SCRUM – activități și instrumente practice
Sesiunea 10 – Use cases, User Stories si Diagrame
– Diagrame: diagramă de flux, diagramă de caz de utilizare, diagramă de activitate etc.
– Activități practice și exercitii
Sesiunea 11 – Mock-uri și discuții
– Tehnici și instrumente (Modelare software, CRUD)
Sesiunea 12 – Prezentarea proiectelor
– Prezentarea finală a proiectului
Despre trainer
Numele meu este Iulia Balaban, sunt absolventă a Facultății de Geografie din cadrul Universității din București, iar de 8 ani lucrez în domeniul IT și de 7 ani in rolul de Business Analyst, având ocazia să interacționez cu mai multe arii ale analizei de business, cum ar fi cea de e-commerce în cadrul eMAG sau marketing în cadrul Invibes.
Ce reprezintă un Business Analyst? Este un rol în cadrul unui proiect/companii care asigură comunicarea dintre componenta de business si cea tehnică, identifică probleme și oportunități, analizează, sintetizează, se asigură că soluțiile dezvoltate sunt conforme cu nevoile stakeholder-ilor.
De ce am ales să devin Business Analyst? Inițial, nu auzisem despre existența unui astfel de rol, dar mi s-a oferit șansa de a profesa și am realizat că era fix ceea ce mi se potrivea.
Pentru mine, diversitatea activităților pe care rolul le presupune împreună cu rezultatele palpabile și comunicarea permanentă cu oamenii sunt cele mai importante, sunt cele care oferă dinamicitate, interes pentru tot ce este nou, îndeamnă la depășirea limitelor, la eficiențizare și perfecționare în activitatea curentă.