Curs Business Analyst
Ce înveți? - Curriculă Detaliată
Sesiunea 1 – Introducere in Business Analysis
– Noțiuni despre: proiect, faze de proiect, Business Analyst & Business Analyst
Sesiunea 2 – Need Assessment
– Conceptele de bază pentru realizarea “Need Assessment”
Sesiunea 3 – Planificarea cerințelor
– Sfera de planificare a cerințelor
– Planificarea abordării analizei afacerii (analiza părților interesate, managementul riscului)
Sesiunea 4 – Analiza cerințelor
-Tehnici (modele de proces și notații)
Sesiunea 5 – Managementul Cerințelor
– Prioritizarea cerințelor, verificarea și validarea, aprobarea
– Tehnici și instrumente
Sesiunea 6 – Trasabilitate și monitorizare
– Tehnici și instrumente
Sesiunea 7 – Evaluarea cerințelor
– Tehnici
Sesiunea 8 – Evaluarea soluțiilor
– Evaluarea limitărilor și acțiuni recomandate
Sesiunea 9 – Metodologii de Project Management
– Kanban și SCRUM – activități și instrumente practice
Sesiunea 10 – Use cases, User Stories si Diagrame
– Diagrame: diagramă de flux, diagramă de caz de utilizare, diagramă de activitate etc.
– Activități practice și exercitii
Sesiunea 11 – Mock-uri și discuții
– Tehnici și instrumente (Modelare software, CRUD)
Sesiunea 12 – Prezentarea proiectelor
– Prezentarea finală a proiectului
Despre trainer
Numele meu este Iulia Balaban, sunt absolventă a Facultății de Geografie din cadrul Universității din București, iar de 8 ani lucrez în domeniul IT și de 7 ani in rolul de Business Analyst, având ocazia să interacționez cu mai multe arii ale analizei de business, cum ar fi cea de e-commerce în cadrul eMAG sau marketing în cadrul Invibes.
Ce reprezintă un Business Analyst? Este un rol în cadrul unui proiect/companii care asigură comunicarea dintre componenta de business si cea tehnică, identifică probleme și oportunități, analizează, sintetizează, se asigură că soluțiile dezvoltate sunt conforme cu nevoile stakeholder-ilor.
De ce am ales să devin Business Analyst? Inițial, nu auzisem despre existența unui astfel de rol, dar mi s-a oferit șansa de a profesa și am realizat că era fix ceea ce mi se potrivea.
Pentru mine, diversitatea activităților pe care rolul le presupune împreună cu rezultatele palpabile și comunicarea permanentă cu oamenii sunt cele mai importante, sunt cele care oferă dinamicitate, interes pentru tot ce este nou, îndeamnă la depășirea limitelor, la eficiențizare și perfecționare în activitatea curentă.