Curs Business Analyst

Ce înveți? - Curriculă Detaliată

Sesiunea 1 – Introducere in Business Analysis
– Meet the team!
– Noțiuni despre: proiect, faze de proiect, Business Analyst & Business Analyst
Sesiunea 2 – Need Assessment
– De ce, când și cum se efectuează “Need Assessment”?
– Conceptele de bază pentru realizarea “Need Assessment”
Sesiunea 3 – Planificarea cerințelor
Definirea și clasificarea cerințelor
– Sfera de planificare a cerințelor
– Planificarea abordării analizei afacerii (analiza părților interesate, managementul riscului)
Sesiunea 4 – Analiza cerințelor
– De ce și cum ar trebui efectuată analiza cerințelor?
-Tehnici (modele de proces și notații)
Sesiunea 5 – Managementul Cerințelor
Ciclul de viață al cerințelor
– Prioritizarea cerințelor, verificarea și validarea, aprobarea
Tehnici și instrumente
Sesiunea 6 – Trasabilitate și monitorizare
Trasabilitatea cerințelor, monitorizarea, evaluarea modificărilor și întreținerea
Tehnici și instrumente
Sesiunea 7 – Evaluarea cerințelor
– Criterii și elemente cheie
Tehnici
Sesiunea 8 – Evaluarea soluțiilor
Analizarea performanței soluției
Evaluarea limitărilor și acțiuni recomandate
Sesiunea 9 – Metodologii de Project Management
– Metodologii și Frameworks: Agile vs Waterfall – concepte generale
Kanban și SCRUM – activități și instrumente practice
Sesiunea 10 – Use cases, User Stories si Diagrame
Use Cases și User Stories – definiție, structură, utilizare (INVEST)
Diagrame: diagramă de flux, diagramă de caz de utilizare, diagramă de activitate etc.
– Activități practice și exercitii
Sesiunea 11 – Mock-uri și discuții
– Noțiuni introductive despre prototipuri
Tehnici și instrumente (Modelare software, CRUD)
Sesiunea 12 – Prezentarea proiectelor
– Pregătirea interviului
– Prezentarea finală a proiectului
Iulia Balaban 4MAYO

Iulia Balaban

Despre trainer

Numele meu este Iulia Balaban, sunt absolventă a Facultății de Geografie din cadrul Universității din București, iar de 8 ani lucrez în domeniul IT și de 7 ani in rolul de Business Analyst, având ocazia să interacționez cu mai multe arii ale analizei de business, cum ar fi cea de e-commerce în cadrul eMAG sau marketing în cadrul Invibes.

Ce reprezintă un Business Analyst? Este un rol în cadrul unui proiect/companii care asigură comunicarea dintre componenta de business si cea tehnică, identifică probleme și oportunități, analizează, sintetizează, se asigură că soluțiile dezvoltate sunt conforme cu nevoile stakeholder-ilor. 

De ce am ales să devin Business Analyst? Inițial, nu auzisem despre existența unui astfel de rol, dar mi s-a oferit șansa de a profesa și am realizat că era fix ceea ce mi se potrivea.  

Pentru mine, diversitatea activităților pe care rolul le presupune împreună cu rezultatele palpabile și comunicarea permanentă cu oamenii sunt cele mai importante, sunt cele care oferă dinamicitate, interes pentru tot ce este nou, îndeamnă la depășirea limitelor, la eficiențizare și perfecționare în activitatea curentă.

30+ persoane mentorate

8 domenii de business

7+ ani experiență

Te ținem la curent cu toate noutățile

Abonează-te la serviciul nostru de newsletter pentru ultimele noutăți în tehnologie.