4MAYO își propune să creeze o comunitate de persoane interesate de tehnologie, formând, astfel, un context potrivit dezvoltării fiecărui membru al acesteia, atât pe plan profesional, cât și pe plan personal.
Scopul nostru este de a livra conținut online de calitate și evenimente organizate profesionist, cu invitați din domeniul IT, prin care să contribuim la extinderea ariei de abilități tehnice și non-tehnice ale întregii comunități. Așa cum afirmă și motto-ul nostru, Move Against Your Ordinary, ne dorim să ajutăm oamenii să iasă din zona de confort și să își depășească limitele impuse de rutină, focusul nostru fiind pe experiența participantului.
Astfel, te vom ține la curent cu informații care te vor propulsa într-o cariera de succes în zona IT, prin diverse articole și podcast-uri, iar cât de curând vom avea ocazia să ne vedem la evenimente precum workshop-uri, meetups, hackathons, conferințe sau bootcamp-uri, organizate în funcție de nevoile tale.
Background
Suntem 4 tineri, absolvenți ai Facultății de Cibernetică, interesați de tehnologie și de modul în care aceasta se îmbină cu mediul de business. În organizația studențească din care am făcut parte, SiSC, am descoperit pasiunea pentru evenimentele IT&C și am avut oportunitatea să organizăm și să coordonăm astfel de evenimente, prin care am contribuit la dezvoltarea altor persoane cu aceleași interese ca ale noastre.
Ideea de 4MAYO a pornit din dorința noastră de a continua acest lucru la un nivel profesionist, pentru un public mult mai numeros, ca în cele din urmă să formăm o comunitate de persoane pasionate de tehnologie și să ne implicăm activ în dezvoltarea acesteia.
2 Comments
base64
Foarte buna initiativa.
Va dau un subiect la care sa va ganditi. > “Toate companiile cauta senior-level”. Pe scurt vad ca foarte multe companii care se plang la tv si la emisiuni de profil ca nu exista forta de munca in IT in Romania. Dar toate cauta senior-level (de parca oamenii astia cresc in copaci , dar nici o companie nu-si asuma sa creasca un senior intern, sau training-uri sau doamen fereste , bootcampuri/workshop-uri interne).
Tehnologii cautate: AWS, Azure, GCP si n alte stack-uri si tooluri. Cate din tot ce scriu unii prin anunturi de angajare sunt free ? (Daca n-ai lucrat cu ele niciodata si costa bani licentele HR-istii de unde cred ca o sa rasara oameni sa le cunoasta la nivel “proefficient”, cuvantul preferat al HR-ilor).
Chiar as vrea sa vad o discutie foarte pe larg pe aceste doua intrebari.
Andrei Bumbu
Salut,
Ne bucurăm să vedem că îți place inițiativa și în același timp că ești interesat de piața IT din România, cu un subiect de actualitate.
Ca să putem discuta despre topicurile propuse, aș vrea inițial să punctez câteva aspecte despre contextul domeniului IT la noi în țară.
– Este cunoscut faptul că în România raportul firmelor care fac outsourcing și a celor care dezvoltă produse proprii este covărșitor, în favoarea outsourcing-ului. Mai pe românește, multe companii din lume apelează la firme din România pentru a le livra produse (în cele mai multe cazuri software), plătind o suma pentru fiecare persoană, în funcție de senioritate.
– Andrei Pitiș spunea acum câțiva ani faptul că există 4 tipuri de companii în IT, dar o să mă rezum la 2 dintre acestea, care au legătură cu subiectul. Prima este reprezentată de “companii care fac software în România, care au centre de dezvoltare, care fac chiar cercetare dezvoltare pe plan local”, iar cea de-a două “a firmelor de outsourcing de software…Aceste companii angajează 90% din ingineri şi programatori şi aici există şi presiunea cea mai mare pe numărul de oameni şi pe salarii”
– Acum câțiva ani am participat la un program susținut de ING “Dev School” unde îmi amintesc faptul că Marian Ion, CEO Ing Tech, spunea faptul că ING s-a orientat către România pentru a deschide un centru de cercetare și dezvoltare (R&D) din mai multe motive (nivelul de cunoștințe, poziționare geografică, cultură aseamanatoare dar și raportul dintre valoarea adăugată și salariu).
Având acest lucruri în minte, vin cu un motiv în sfârșit la unul din topicurile menționate, faptul că multe companii se așteaptă să găsească oameni pregătiți aici, fără să investească în asta. Ei bine, acesta este unul dintre motivele principale pentru care companiile aleg să vină în România, pentru a scala business-ul și pentru a obține un raport valoare oferită/cost mai bun.
În același timp pot să spun că există cu siguranță și companii care investesc în angajați și le oferă oportunități de dezvoltare, cu scopul de a obține rezultate pe termen lung. Fiind totuși în inferioritate față de companiile care aleg să nu facă acest lucru, au și avantajul de a-și alege angajații după criteriile stricte pe care aceștia le consideră.
Pe final aș vrea să mai adaug un aspect pe care nu îl pot ignora, faptul că în timp am observat multe persoane care afirmă faptul că vor oportunități de dezvoltare, dar când acestea apar nu le fructfică la potențialul maxim sau poate chiar le ignoră.
Că și o concluzie, vad 2 aspecte ce ar putea ajuta, angajatul să își prezinte abilitățile împreună cu dorințele de dezvoltare și încercările realizate pe cont propriu (dovadă că acesta își dorește într-adevăr să lucreze pe acea poziție și a luat acțiuni în această direcție), iar angajatorul să prezinte clar, de la job description până la interviu, ce presupune poziția și ce resurse se pot pune la dispoziție. Astfel, ar exista mai multă transparență, iar matching-ul dintre candidat și companii ar aduce rezultate pe termen mediu și lung.
Sper că ți-am răspuns la întrebări, lasă-ne un follow pe rețele de socializare dacă vrei să mai povestim și fii cu ochii pe noi.